פרטים עלי

התמונה שלי
שלום, אני ערן, אופה, אוהב וחי לחם. מתגורר בפריס, נשוי, אבא לדריה ואירה, בנותי האהובות. במאפייה שלי, בלב הרובע ה-XV של פריס אני אופה לחמים ומאפים שאהובים עלי, כי יום בלי לחם, הוא יום בלי שמש. להתראות, ערן eran.boulanger@gmail.com

יום שישי, 23 בדצמבר 2011

it was the night before christmas

מחר בערב חג המולד. בדרך כלל בפריס זה חג שקט, הרבה פריסאים נוסעים למשפחותיהם מחוץ לעיר, כי מדובר בעיקר בחג משפחתי שכולל ארוחה גדולה וחלוקת מתנות. לרגל החג וארוחותיו אני מציע מבחר של לחמים מיוחדים: לחם של קמח ערמונים עם תאנים מיובשות ואגוזי לוז (מתאים במיוחד לפואה גרה) ולחם עם אגוזים (מלווה את הגבינות שבסוף הארוחה), וזאת בנוסף לשני סוגי לחם השיפון שאני מייצר כל יום (מומלץ עם הצדפות), את הסלמון המעושן נהוג ללוות בפרוסות של  pain de mie או pain brioche ובכך אני חושב שכיסינו את מגוון המעדנים המסורתיים לחג. בליני לקוויאר ניתן לרכוש בכל סופרמרקט.



השנה קריסמס יוצא בסמיכות משמחת עם חנוכה. אני מכין סופגניות, לא הרבה, ביחוד לפי הזמנה ולפי החשק.
יש המון מתכונים לסופגניות וכל אחד עם המתכון החביב עליו.
אני אציע לכם דווקא מתכון ליין חם ומתובל.

ל-2.5 ליטר יין אדום:
500 גרם סוכר
2 תפוזים חתוכים לשמיניות
לימון חתוך לרבעים
5 גרגרי פלפל שחור
מקל קינמון
3 כוכבי אניס
מסמר ציפורן
פרוסת ג'ינג'ר טרי
חצי מקל וניל

מביאים את היין לרתיחה עם כל המרכיבים, מכבים את האש, מסננים ומגישים!

מתאים לערבי החורף הקרירים, מתאים לסופגניות, לעוגיות, למתוקים, ולמלוחים.


חנוכה שמח, Merry Christmas, Joyeux Noel!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה