פרטים עלי

התמונה שלי
שלום, אני ערן, אופה, אוהב וחי לחם. מתגורר בפריס, נשוי, אבא לדריה ואירה, בנותי האהובות. במאפייה שלי, בלב הרובע ה-XV של פריס אני אופה לחמים ומאפים שאהובים עלי, כי יום בלי לחם, הוא יום בלי שמש. להתראות, ערן eran.boulanger@gmail.com

יום חמישי, 19 במאי 2011

עניין של קמות? קמוט? כמוט?

ניסינו היום קמח ביו של Kamut. הקמות היא "אם החיטה", סוג של חיטה עתיקה. ספר הלחם של Richemont מספר שהמקור שלה הוא ככל הנראה הדלתא של הנילוס, שם היתה דגן נפוץ. במשך שנים רבות הקמות נשכחה, עד שנות ה-90 של המאה הקודמת. חקלאי אמריקאי בשם בוב קין החליט לחדש ימיה כקדם, והעניק לה את השם Kamut שפירושה "חיטה" במצרית עתיקה. גידולי הקמות (בעיקר בארצות הברית ובקנדה) עונים על קריטריונים מחמירים של חקלאות אורגנית (אין גידולים "רגילים" של דגן זה) .

גרגירי הקמות גדולים יותר מגרגירי החיטה הרגילה. הכנתי את הלחם על מחמצת. מתקבל לחם עם טעם שונה מעט מהחיטה הרגילה, אבל ללא אופי מוגדר.

6 תגובות:

  1. אשמח לקבל מרשם ללחם מ 100% קמח קמוט עם מחמצת (ללא שמרים בכלל) וגם ללחם מהרכב של כוסמין וקמוט - שוב מחמצת בלבs.

    השבמחק
  2. אתה יכול לצרף מרשם בבקשה? הלחם נראה מדהים.

    השבמחק
  3. היי ! :) שאלה לי... אני ממש ממש אוהבת קמח קמוט ולא מוצאת אותו פה בארץ ... אתה יודע איפה אפשר לרכוש? תודה :)

    השבמחק
  4. מצטרף לשאלה של אנונימי.
    מחפש היכן ניתן לקנות קמח
    קמוט בארץ

    השבמחק
  5. מצטרף לשאלה של אנונימי.
    מחפש היכן ניתן לקנות קמח
    קמוט בארץ

    השבמחק
    תשובות
    1. יש כאן http://www.hamezaveh.co.il/catalogsearch/result/?q=%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A4%D7%94

      מחק