פרטים עלי

התמונה שלי
שלום, אני ערן, אופה, אוהב וחי לחם. מתגורר בפריס, נשוי, אבא לדריה ואירה, בנותי האהובות. במאפייה שלי, בלב הרובע ה-XV של פריס אני אופה לחמים ומאפים שאהובים עלי, כי יום בלי לחם, הוא יום בלי שמש. להתראות, ערן eran.boulanger@gmail.com

יום ראשון, 5 ביוני 2011

אביב עוד מעט קיץ

עוד מעט קיץ בפריס, אחת העונות היפות ביותר, רגע לפני שהעיר מתרוקנת מתושביה שעוזבים לטובת יעדים אחרים. זה הזמן להינות מהפריחה היפה באחד מהגנים הרבים של העיר.


פריס, למרות זיהום האוויר שבה, היא עיר ירוקה. במערב העיר מצוי bois de Boulogne עם הגנים הסמוכים אליו כמו Jardin de Bagatelle עם גינת הורדים הריחנית. במזרח Bois de Vincenne וה-Parc Floral, ועוד לא דיברנו על הטולרי, גני לוקסמבורג, על Butte Chaumont על Parc Andre Citroen ועל פארק מונסו, ופארק ג'ורג' ברסאנס. כל גן והאופי המיוחד שלו.

בכל רובע יש כמה גינות ציבוריות קטנות לרווחת התושבים, כמעט בכל אחת יש כמה פסלים יפים או מזרקה, ומתקני שעשועים לילדים.


גני אלברט קאהן הם מהחביבים עלינו, ביחוד בעונה זו. אלברט קאהן נולד בשם אברהם קאהן באלזס ב-1860 למשפחה ממעמד צנוע. את הונו עשה בבורסה הפריסאית, ובהמשך פתח בנק ובית השקעות שנהנו ממוניטין מצויינים. במשך יותר משלושים שנה הוא הקדיש את חייו והונו למען מה שכינה "השלום העולמי". הוא ייסד קרן והקים שורה של גופים שמטרתם היתה מחקר ותיעוד סוציו-אנתרופולוגי ברחבי העולם, וכל זאת מתוך רצון למצא "מזור לתחלואי האנושות".

המשבר העולמי ב-1929 לא פסח על הבנק של אלברט קהאן ותוך מספר שנים הוא יורד מנכסיו.
את הבית ב-Boulogne  הוא רוכש חלקה אחרי חלקה ומקים שם גנים מרהיבים וחממה גדולה. לאחר פשיטת הרגל הוא נותר לגור בבית שכבר לא שייך לו, עד מותו ב-1940.


בלב הגן מצויים הגן הצרפתי והחממה שאינה פתוחה לציבור, ומקיפים אותו הגן היפאני עם ה"כפר היפאני" (בתי עץ בסיגנון יפאני מסורתי), הגן הכחול (עם עצים בגוון ירוק-כחול) והגן האנגלי.


במקום תערוכות מתחלפות, כמו עונות השנה, שמביאות לנו מראות ורשמים מעולמות אחרים ומזמנים שעברו.
אפשר להעביר בגנים שעות רבות, זהו מקום מלא השראה ויופי.


נוח להגיע לגנים בתחבורה ציבורית (מטרו קו 10), והביקור בהם מומלץ מאד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה