פרטים עלי

התמונה שלי
שלום, אני ערן, אופה, אוהב וחי לחם. מתגורר בפריס, נשוי, אבא לדריה ואירה, בנותי האהובות. במאפייה שלי, בלב הרובע ה-XV של פריס אני אופה לחמים ומאפים שאהובים עלי, כי יום בלי לחם, הוא יום בלי שמש. להתראות, ערן eran.boulanger@gmail.com

יום שישי, 17 ביוני 2011

מאפיה בלי באגטים

אולי היחידה, בכל מקרה היחידה שאני מכיר שלא מייצרת באגטים. הלחם של  Lionel Poilâne מפורסם בכל העולם. הוא הראשון שמיתג את המוצר הבסיסי והיומיומי הזה - לחם, והיה Un Boulanger Star.


לאביו של ליונל פואלן היתה מאפייה ב-rue du cherche midi ברובע ה-6 שבה נמכר הלחם הידוע בשם Pain Poilâne. בסוף שנות ה-70 הוא לוקח על עצמו את ניהול העסק המשפחתי והופך אותו למותג המוכר ונמכר כמעט בכל העולם, שם נרדף ללחם צרפתי אותנטי. תחת ניהולו נפתח סניף נוסף ברובע ה-15 (נכון, לא רחוק ממני) וסניף בלונדון, והלחם שלו נמכר בנקודות רבות בצרפת ואף באינטרנט, אך אין לבלבל אותו עם אחיו של ליונל, מקס פואלן, גם הוא אופה.

העיצוב נקי ופשוט, מחוץ לחנות יש סדרה של תבליטים המתארים את מחזור האפייה - מהזריעה, דרך הקציר, האפיה, ועד ללחם שנפרס לבני הבית.



ליונל פואלן פירסם מספר ספרים בנושא לחם ואף "פילוסופיה של הלחם", והיה דמות ידועה מאד בצרפת, דבר מותו בתאונת מסוק ב-2002 עלה לכותרות בעיתונים ובחדשות בטלויזיה, וניתפס כאבדה גדולה לחוג האופים בצרפת. לאחר מותו תפסה ביתו, אפולוניה, את מקומו. לאחרונה היא גם פירסמה ספר מעניין עם מתכונים המבוססים על לחם.

המוצר הבסיסי המכר בחנויות הוא לחם -  לחם שאור בעבודת יד, המבוסס על קמחים שנטחנים בטחינת ריחיים farine de meule ונאפה בתנור המוסק בעץ. הכיכרות שוקלות כשני קילו  יש גם כמה סוגי לחמים אחרים, מעט מאד. ובאגטים אין בכלל.


אין הרבה פטיסרי אצל פואלן, בעצם הוא מתמקד ב-patisserie boulangere בסיסי ביותר: Flan, עוגיות סבלה, Chausson aux Pommes וטרטלטים של תפוחים.
טרטלט התפוחים מושלם בפשטותו - בצק עלים משובח, כמה פלחי תפוח, סוכר cassonade ואפיה נכונה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה